2011. november 14., hétfő

Tapasztalataim az Ultimate Frisbee sporttal No.1.





a magyar ultimate frizbi válogatott


2011 tavaszán felkértek, hogy kísérjem el a magyar ultimate frizbi koedukált válogatottat az augusztusban rendezett EUC-re (Europian Ultimate Frisbee Championship).





A csapat már februárban megkezdte a felkészülést a bajnokságra, én május elején csatlakoztam be a munkába. Elmentem a válogatott edzéseire, felmértem a csapat állapotát, ill. elkezdtem dolgozni a régebbi sérülésekkel küzdő játékosokkal. A terápia szerves részét képezte az SMR System, a K-active tape és természetesen a gyógytorna is. Csíky Feri kollégám felajánlotta, hogy Tóth Ádámmal együtt elvégzik a csapat FMS felmérését, erre május 20-án került sor. 14 játékost mértek fel, a csapatátlag 12, 5 pont lett. Ezt június 9-én korrekciós feladatok betanítása követte. A bajnokság 2011.07.31-08.05-ig volt Mariborban. A csapat 22 főből állt, 9 nő és 13 férfi. Az FMS felmérés résztvevői közül többen lesérültek vagy megbetegedtek az EB előtt, így a felmért 14 emberből csak 7 tudott részt venni a versenyen. Az EB ideje alatt a csapatnak naponta két 100 perces meccset kellett játszani egy pihenőnappal (összesen 10 meccs), ami még a felkészült versenyzőknek is komoly megterhelést jelent. Sajnos egy komoly kontaktos sérülés már az első napon történt, az egyik lány egy spanyol játékossal összeütközve térdsérülést szenvedett. Őt sajnos másnap kórházba kellett vinni, ahol begipszelték, így nem folytathatta a játékot. Ez azért is volt nagy szerencsétlenség, mert amúgy is kis létszámban voltak a lányok, ráadásul volt közöttük egy 10-11 hetes kismama is, aki érthetően kevesebbet ment fel a pályára. Így a megmarad 7 lányra innentől még nagyobb terhelés nehezedett. Nem tudtak kihagyni/pihenni egy meccset sem. A leggyakoribbak a húzódások voltak, ez komolyabban 2 embert érintett csapatból. Az egyikük, persze szintén lány a hét végére többszörösen meghúzódott, így az utolsó nap már nem tudott játszani ő sem. A tapasztalat azt mutatja, hogy ezeknek a sérüléseknek akkor vagy nagy veszélye, ha a versenyző nem edzett a verseny előtt rendszeresen (mint ez a lány), ill. akik kihagyták a versenyek utáni nyújtást, levezetés. Még egy komolyabb ütközés történt a héten, a csapatkapitányunk válla zúzódott meg elég csúnyán, így az utolsó meccseket ő is kihagyta. Rengeteg K-active tapasszal, egy kezelőággyal és jó néhány SMR hengerrel felszerelkezve érkeztem oda. 

csípőfájdalom tapaszolása
Volt egy-két olyan játékos, akit már az első meccs előtt megragasztottam, majd ahogy növekedett a sérülések, fáradások száma, egyre több játékos igényelte a színes csíkokat. A bajnokság vége felé már a finn női csapat egyes tagjait is esetenként én ragasztottam. :)


SMR System a meccs előtt








Esténként a csapatból masszázst kapott, aki igényelte. A többieket pedig az SMR henger rendszeres használatára bíztattam. 




A finn-magyar barátság nagyot fejlődött ezen a téren is, előszeretettel kérték kölcsön a hengereinket.

SMR System a két meccs között :D

















A csapat végül a 9. helyen végzett, ami nagyon szép eredménynek számít. Gratulálok nekik!!!

A sportról bővebben itt olvashatsz:
frizbi.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése