2011. december 19., hétfő

TriggerMassage esettanulmány folytatása

Az előzőekben beszámoltam egy vállpanaszos hölgy kezeléséről, akinél a fájdalom mellett jelentős mozgáskorlátozottság is fennállt a jobb vállízületben. Triggermasszázzsal kezdtem kezelni november végén, az első kezelésről itt olvashatsz.

Az azóta eltelt időszakban saját magának kezelte a cross tape-el "megjelölt" területeket. Az akkor elért eredmény megmaradt, a fájdalom is csökkent, azonban további javulás nem történt. A vállízület mozgásai még korántsem voltak teljesek, így újabb kezelés kellett.

Beszűkült jobb váll funkció a kezelés előtt

Jobban megszemlélve a testtartását jelentős aszimmetria látszott nemcsak a vállak, hanem a medence környékén is. Így azon a területen is kutattam triggerpontok után, találtam is. Végig kezeltem a medence, alsó háti szakasz, majd a vállöv és a nyak területét. A kezelt területeken cross tape-eket helyeztem el. 




A kezelés után a mozgástartomány sokat javult
Az eredmény: a jobb váll mozgása nagyot javult, az aszimmetria csökkent. Természetesen most is megkapta a házi feladatot, hogy a betapaszolt pontokat magának kezelje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése